Cuina amb Thermomix

Bona nit!!!

Fa més de dos anys que la mare em va regalar la Thermomix!! Doncs la setmana passada la vaig fer servir per segon cop!!
… sí sí ja ho sé, com pot ser?? Doncs avui us ho explico.

Com he comentat em van regelar la Thermomix, recordo que el primer plat que vaig fer van ser uns macarrons… em va agradar però no la vaig trobar tan interessant com la gent em deia.
Després d’això només la vaig fer servir per si havia de triturar algun aliment. I finalment li vaig deixar per un temps a la meva sogra que va ser més feliç que una perdiu!

L’altre dia una clienta m’explicava emocionada que el seu home li havia comprat la Thermomix (mentre jo recordava que la meva era sobre la assecadora amb una miqueta de pols :P) em va explicar que havia anat a un petit curset i que allí li havien explicat moltes coses…

Crec que va ser aquest el meu error, quan la mare em va regalar la màquina, no vaig anar enlloc i ningú em va ensenyar com funcionava i quan de suc li podria treure a la magnífica Thermomix.

Bé jo no tinc massa temps ara mateix per un curset però volia fer alguna cosa al respecta. O sigui que em vaig presentar a la biblioteca del poble en busca d’una solució… i si la vaig trobar, allà vaig topar-me amb el llibre ; La cuina del Thermomix de Marta Carnicero. Que per cert un bon llibre on explica les receptes molt ben detallades.

Me’l vaig mirar durant un dies i d’allí vaig treure la recepta que us deixo avui. Amb algun canvi.

Lluç a la papillota i crema de xampinyons

Ingredients

4-8 rodanxes de lluç
1 bola de mozzarella tallada a rodanxes
1 tomàquet tallat a rodanxes
unes fulles d’alfàbrega
4 culleretes de mantega

1/2 llimona
1 ceba
oli
400 – 500 g de xampinyons
aigua mineral
250 ml de llet

Primer de tot, tallar el paper d’alumini. Fer un quadrat d’uns 40×30 cm. Untar el paper amb un rajolí d’oli. Al damunt posar les rodanxes de lluç salpebrades i ruixades amb el suc de mitja llimona. Afegir una capa de mozzarella al damunt, una altra de tomàquet i les fulles d’alfàbrega. Acabar amb la cullereta de mantega.
Doblegar les vores del paper sense comprimir l’interior i tancar el paquet.
Col·locar dins la Varoma sense tapar tots els forats.
Triturar la ceba uns 5 segons sense temperatura a velocitat 3,5.
Posar la papallona i afegir l’oli. Deixar coure durant 7 minuts a 100 ºC a una velocitat de 1,5.
Afegir els xampinyons laminats i tornar a programar 3 minuts, 100 ºC velocitat 1,5.
Un cop tinguem tots els ingredients sofregits, incorporar l’aigua durant 20 minuts a temperatura Varoma, velocitat 1, és el moment de col·locar la Varoma, els 20 minuts també serà el mateix temps de cocció del lluç.
Si veiem que falta una mica més podem posar uns minuts més.
Treure la Varoma i els paquets amb cura.
També hem de treure la papallona i en aquest moment afegim la llet i ho programem 1 minut a 0ºC velocitat 6.

Dir-vos que el lluç va quedar tendre i boníssim!!

O sigui que a partir d’ara cuinaré més amb la Thermomix i us la recomano!!!

(Em sap greu per la fotografia, no vaig tenir massa temps i sols vaig fer aquesta i no és massa bona :P)

1 thoughts on “Cuina amb Thermomix

  1. Com sempsre conyada m’encanta ha de ser molt bo, però jo he vist que si que fas servir la màquina si mes no per fer els cup cakes i les galetes oiiiiii

Deixa un comentari