Sopar del tió

Hola a tots!!! Què tal???

Ja sé que fa uns dies que han passat les festes, però en aquests posts us aniré ensenyant tot el que he pogut cuinar per les festes, que es veuen lluny però que la nostra figura encara ens ho recorda 😛

Començo pel principi: Sopar de Tió

Doncs bé, quan a casa celebrem el tió sempre invitem als meus sogres. Sol ser una vetllada tranquil·la ja que som 5 i estem tots una mica cansats pels dies durs de feina. Bé menys la meva filla que com que tenia festa aquells dies doncs anava amb les piles carregades a cada instant!!!

Com que vaig treballar no tenia massa temps per cuinar plats molt elaborats i el que vaig fer aquest any és una organització per tenir les coses mig cuinades.

Per aquest primer que us presento avui, ho teniu fàcil ja que o el podeu fer tot abans o deixar mig a punt, que és el que jo vaig fer.

Vam tenir sort i en els dies de nadal no ens va fet massa fred (ara sí però!!!!) i per això vaig pensar que alguna cosa calenta sempre anava bé i em vaig decidir a fer aquest plat, primer per el que us he dit anteriorment i segon per aquest fet.

Aquí teniu el primer plat:

CALDERETA DE LLAGOSTA

caldareta de llagosta1

Ingredients:

1 llagosta de 1.500 kg més o menys (jo no en vaig trobar de fresca i ho vaig fer amb les meitats que venen a la Sirena)
1 litre de brou de peix
1 ceba
2 pastanagues
2 tomàquets madurs
2 dents d’all
una mica de julivert
1 cullerada de farina
1 pa torrat
15 g d’ametlla torrada
1 cop de brandi
bitxo
pebre vermell dolç
sal i pebre

Separar el cap de la cua de la llagosta. A continuació, tallar la cua a rodanxes i el cap per la meitat.
caldareta de llagosta2
Saltejar les rodanxes uns segons en una cassola amb oli, salpebrar i reservar. Saltejar també el cap en el mateix oli i reservar.
En el mateix oli, preparar un sofregit amb la ceba, un all i les pastanagues picades. Afegir també el cap de la llagosta al sofregit. Quan la ceba estigui tova i transparent, afegir la copeta de brandi i deixar reduir fins que s’hagi evaporat.
Agregar el tomàquet ratllat i deixar sofregir durant uns 10 minuts més. Incorporar una mica de pebre vermell dolç i una punteta de bitxo.
Afegir una mica de farina al sofregit, barrejar amb cura i, un cop desfet, afegir el brou de peix. Retirar el cap de la llagosta i passar tota la barreja per el túrmix.
Preparar una picada amb les ametlles torrades, el pa torrat, l’altre all i una mica de julivert.
Agregar la picada a la preparació anterior i deixar coure durant 10 minuts aproximadament.

Per la presentació, en el plat soper nu, decorar amb les rodanxes de llagosta de llagosta prèviament reservades. I per últim afegir el líquid.

Espero que us agradi!!!

Font: Lecturas especial cocina invierno

2 thoughts on “Sopar del tió

  1. Bones conyada fa molt bona pinta, a mes aquestes dies amb aquest fred que fà, segur que ens vindria bé una caldereta com aquesta. per escalfar-nos una mica.

    Com sempre t’has soperat.

    Continua així
    Un petó
    Maria

Deixa un comentari

