Sopar de tapes (Part 1)

Bona tarda!!

El divendres 24 d’agost vaig convidar a casa la meva cosina i el seu xicot. M’encanta que la meva cosina vingui a casa, primer de tot perquè és una amant de la cuina igual que jo, i segon perquè la seva companyia és única i especial.
Feia molts dies que em voltava pel meu cap receptes de tapes, ja que m’encanten les tapes… petits plaers amb una intensitat sorprenent, petits bocins exquisits combinats de tantes formes diferents, sense barreres, imaginació pura!!
Havia fet una llista amb tot el que volia fer… si us aneu passant per aquí crec que ja comenceu a conèixer, i sabeu que sempre faig més del que els nostres estomacs poden atipar-se. Per sort tinc a casa una ment centrada que em diu quan m’estic passant i em posa les coses una mica clares!!! Sort!!

Al final vaig servir 8 tapes de les 12 que tenia pensades 😛 són aquestes:

*Cucurutxo de brandada de bacallà amb gelat de mel i mató

*Cullera de tomàquet amanit amb recuit de drap

*Pinxo d’indiot amb poma caramel·litzada i salsa de soja

*Patates braves

*Pasta de full amb pesto, xampinyons i brie

*Sopa de tomàquet amb gelat de cireres

*Cruixent de ceba caramel·litzada amb feta

*Torradeta amb salmó i confitura de codony i gerds

Una bona llista, que sobre la taula feia una pinta impressionant!!!

I avui us deixo amb tres receptes:

Cucurutxo de brandada de bacallà amb gelat de mel i mató


Ingredients:

1 paquet de pasta brick
1 clara d’ou
500 gr de bacallà dessalat
250 ml de llet
250 ml d’oli d’oliva
3 o 4 grans d’all
2 patates petites o 1 de gran
4 grans de pebre negre
Llorer
Gelat petit de mel i mató (o el gust que vulgueu)

Posar el bacallà en una cassola i cobrir-ho amb aigua, incorporar el llorer i els grans de pebre i deixar que arrenqui el bull. En aquell moment parar la cocció i deixar refredar el bacallà sense els grans d’all i el llorer.
Confitar els grans d’all i també deixar refredar.
A part, en una olla bullir les patates amb la pell. Escalfar la llet.
Un cop bullides les patates treure la pell i esmicolar juntament amb el bacallà, els grans d’all i l’oli fins que quedi una pasta compacta.

Pels cucurutxos; Tallar la pasta brick en quatre parts. Enrotllar-les amb un motlle de cucurutxos pintat amb oli. Pintar la massa amb la clara i posar-ho al forn a 160 ºC uns minuts, fins que quedin daurats.

Muntatge; Agafar els cucurutxos amb precaució i omplir-los de brandada, decorar a sobre amb una bola petita de gelat de mel i mató o del gust que us agradi.

Jo aquesta recepta la volia fer amb gelat de mel però no en vaig trobar i el que es va acostar més va ser aquest de la granja Armengol, va quedar boníssim igual!!

Per cert munteu-ho al moment sinó la brandada estova la pasta i allò pot ser un caos total!!

Torradeta de salmó i confitura de codony i gerds


Ingredients:

Pa de cereals i de nous
Formatge per untar amb herbes
Salmó fumat
Confitura de codony i gerds (jo la vaig comprar bona i feta a la granja Armengol)

Tallar el pa en torradetes i deixar torrar al forn.
Un cop el pa estigui torrat, untar el formatge i col·locar a sobre una làmina de salmó.
Acabar amb un bon tall de confitura.

Sopa de tomàquet amb gelat de cirera


Ingredients:

300 gr de tomàquets
40 gr de sucre morè
3 fulles d’alfàbrega
Gelat de cirera (el de la recepta del 15)

Coure al forn els tomàquets a 200 ºC. Triturar amb la Thermomix juntament amb el sucre i l’alfàbrega. Passar-ho per un colador xinè i colar-ho.
A l’hora de muntar el got incorporar la sopa de tomàquet i a sobre una boleta petita de gelat de cirera.

Fàcil, fàcil!!!

Espero que us agradin

El pròxim dia les altres!!! Aaaa!! i abans que m’oblidi, us deixo les fotos de les galetes que jo i l’Anna (la noia que dibuixa tots els dibuixo que utilitzo) vam fer per la festa d’en Toca-sons de Taradell, una típica festa on us invito a gaudir-la l’any que ve!!!!

Anuncis

One thought on “Sopar de tapes (Part 1)

Deixa un comentari

