Croquetes d’ou dur de la sogra

Bon dia!!

Bé tornem a ser dia 15, i en aquesta ocasió el bloc de Els fogons de la Bordeta i el bloc de Xocolata desfeta, han proposat per aquest mes el tema de les croquetes!!
No m’hi podia negar i aquí i sóc.

Aquest cop us deixo gaudir de la creativitat de la sogra que també li encanta cuinar i té cada idea que a mi em deixa distreta!!
No sé si en podríem dir croquetes o ous?? Jo sempre que la faig, la faig com a croquetes o sigui que aquí teniu 😉
També us he de dir que surten unes bones croquetes, d’una mida super 😛
La recepta té un petit secret i és la beixamel, si la fas consistent sortirà perfecta!

Croquetes d’ou dur de la sogra

Ingredients per 12 super croquetes.

500 ml de llet
2 cullerades i mitja de farina
2 cullerades de mantega
3 ous durs tallats a quarts
Sal i pebre
1 ou
pa ratllat
oli per fregir

En una cassoleta posar la mantega i deixar desfer, afegir la farina i remenar molt bé.
Incorporar la llet i fer la beixamel.
Passar la barreja per la batedora elèctrica perquè no quedi cap grumoll. Salpebrar.
Col·locar els ous en un plat (una mica separats) i tirar per sobre la beixamel amb una cullera de sopa.
Deixar refredar.
Embolicar l’ou amb la beixamel un cop freda.
Passar-ho per ou batut i el pa ratllat i fregir a temperatura alta i ràpid perquè la beixamel es va desfent i a més tot ja és cuit i només em de enrossir el pa ratllat.
treure l’excés d’oli i ja podem servir.

Espero que us agradi 😉

Bon dimecres a tots!!

16 thoughts on “Croquetes d’ou dur de la sogra

  1. Caram, unes croquetes ben sorprenents! M’ha agradat la idea!
    Moltes gràcies per passar pel meu blog, no coneixia el teu i ara vaig a fer-hi un cop d’ull.
    Una abraçada!

  2. Molt originals, m’encanta com han quedat. Mai havia vist unes croquets així, han de ser molt bones. Gràcies a la sogra per aquesta idea i a tu per fer-les 😉
    Petons

  3. Una molt bona idea !!! la veritat es que mai ho habia sentit amb ou dur, pero deuen ser bonissimes:
    Gràcies epr la teva visita. amb el teu permir faré una ullada per aqui.
    petons

  4. Si és que les sogres també tenen coses bones home…. ja,ja…Em semblen molt originals i han de ser ben gustosetes. Una abraçada!

  5. D’ou dur?? això s’ha de provar!! i si són de la sogra encara més, que les sogres sempre fan coses molt bones!! a la meva germana li agraden molt els ous durs, li preguntaré a veure si vol provar aquestes croquetes. Petonets guapa!

  6. Hola conyada, realment, es veritat els ous de la meva mare, o les croquetes com deiu la conyada, estan espectacolars, nosaltres només quan arribem a casa i veiem que ha fet ous, ja ens llapem els dits, son molt bons, si t’agrada la baixamel molt espesa, com que ha mi m’encanta a vegades la meva mare, em feia casoletes de baixamel sola i jo a collarades me la menjava, ara fa dies que no en fà perquè he fet un regim molt gran i esclar portar moltes calories, però ara que ja estic més en forma, li tornaré a demanar que en faci. I si per les que no les heu testat mai, intenteu fer-les que us llepareu els dits.

    Ha també una cosa que em va ensenyar la meva mare, amb ou duu, es per postres amb sucre, estar bonissim, agafes l’ou sense i el suques amb una montanya de sucre, i el menges de mica en mica i anar sucan amb el sucre, realment brotal també.

    Salut, i fins aviat

  7. Ostres! D’aquests ous també en fèiem a casa quan era petita, ara fa mooooolts de temps que no en fem. Quina gràcia i quins records, ara em ve el gust, ummmmm! A veure si m’animo i en faig que jo no els he fet mai!

Deixa un comentari

