Flam per peques??

Hola, hola!!

Segur que avui us pregunteu el per què dels signes de pregunta del nom de l’entrada, i amb un breu resum us ho explico.
Mireu jo tinc una nena (preciosa) de quatre anys, i tenim un problema, NO MENJA!!!
Bé si que menja; galetes, xocolata, magdalenes… (No és tonta, no!)
La verdura no la vol ni veure i si a més és de color verd no us ho explico, o sigui que busco les mil i una per fer plats on la verdura estigui camuflada… però no hi ha manera, avui he provat aquest flam aprofitant que estic amb la setmana del flam, la recepta és del llibre de cuina de les tres bessones, us deixo amb la recepta.

Flam calent de verdures

Ingredients per a 4-5 persones:

160 gr de pastanaga
160 gr de mongeta tendra Perona
160 gr de carbassó
1/2 l d’aigua Vichy
4 tasses petites de llet
4 ous
salsa de tomàquet
sal
formatge ratllat (opcional)

Renta, pela i talla a daus petits la pastanaga, les mongetes i el carbassó.
Posar les verdures a bullir amb l’aigua de Vichy i sense sal (el Vichy ja en porta). Primer s’hi ha de posar la pastanaga i, a mitja cocció, les altres verdures. Quan estiguin escórrer-les.
Batre els ous amb la llet en un bol gran i posar-hi una mica de sal.
Unta amb mantega 4 bols o motlles que puguin anar al microones.
Posar les verdures dins dels motlles i abocar-hi l’ou i la llet batuts. Tapa els motlles amb uns platets.
Posar els motlles al microones 3 minuts i mig a potència mitjana. (En el meu microones li vaig afegir 3 minutets més perquè encara no havien quallat).
Retirar els motlles del microones i deixar refredar 2 minuts. Girar els flams en els quatre plats i un cop desmotllats si es vol posar a sobre formatge ratllat. Envoltar els flams amb un cordó de salsa de tomàquet.

Tot i així també us he de dir que no s’ha menjat tot el flam… és impossible!!

Espero que us agradi, una abraçada d’una mare desesperada amb la verdura ;P

4 thoughts on “Flam per peques??

  1. Uis, una petita complicada? Jo que he estat monitora de menjador uns quants anys sé el que és “lluitar” amb aquests anti-verdures… i amb paciència (i molta lluita) s’aconsegueix! 😛
    Jo me’l menjaria ben a gust, eh? jejeje
    Petonets
    Sandra

  2. Doncs té molt bona pinta. Ains els nens i el menjar. Els meus van fent i mengen de tot però al gran algunes coses li costen molt. I després està el tema de la velocitat. ÉS lentísssim menjant. A mi m’ha agradat la recepta. I es veu ràpida de fer. Ja et diré què tal quan la faci.

Deixa un comentari

