Fred, fred i més fred

Bona nit!!

Ja tenim aquí el cap de setmana!!
Diuen que ve cobert de neu, glacejat de l’aire fred del nord, i farcit de microbis infecciosos que estan atipats de mocs.

I amb aquest fred, sols tens ganes d’encendre la llar de foc, seure el sofà amb la manta als peus, i deixar que les hores transcorrin, a poc a poc o amb rapidesa però ben calentets mirant la neu caient.

Us deixo amb una idea que se’m va ocórrer l’altre dia i la vaig portar a la cuina amb forma de flam, bé en aquest cas, flamets;

Flamets de pera amb rocafort

2 peres
400 ml de llet
3 ous
ratlladura de la pell de mitja llimona
2 cullerades de sucre

formatge rocafort en pastilles (jo utilitzo Crème de la marca Société)
formatge rocafort (el de sempre)
un raig de nata líquida per cuinar

Pel flam; posar en un bol llarg i estret (el de la túrmix) dos ous, la llet, les peres pelades i tallades a trossos i la ratlladura de la llimona. Triturar bé amb la túrmix. Pasar la barreja per un colador.
A part, agafar un altre bol i barrejar l’ou restant amb el sucre. Incorporar a la barreja anterior i omplir els motlles. Coure al bany Maria 180 ºC durant 20-30 minuts. Comprovar amb un escuradents i deixar refredar. (en el meu cas vaig utilitzar motlles molt petits)

Per la salsa de rocafort; escalfar el raig de la nata líquida amb una pastilla de Crème, ho podeu escalfar al microones, poc minuts i xafant amb una forquilla fins aconseguir la textura d’una crema.

Pel muntatge; desmotllar els flamets, decorar amb la crema de rocafort, i esmollar el formatge rocafort per sobre.

Espero que us agradi.

Vaig tenir un petit accident, perquè les peres que vaig utilitzar eren molt sucoses i els flams no van quallar del tot, però estava bo igual 😛

Bon cap de setmana i compte amb la neu!!

Anuncis

One thought on “Fred, fred i més fred

  1. M’encanten els formatges però el rocafort és l’unic que per molt que l’intenti provar no puc amb ell… que hi farem! Un flam molt original, en el meu cas canviaria el formatge i segur que esta molt bo!
    Petonets i bon cap de setmana!

Deixa un comentari

