Els primers ingredients i les primeres paraules de l’any 2012

Bon any a tots!!!!
He estat pensant en quina de les receptes de cap d’any podria penjar primer i per suposat m’he decantat per un dels dos risottos que vaig fer. Primer perquè l’arròs és l’ingredient amb el que gaudeixo més cuinant i segon perquè com la xocolata els risottos m’encanten.
I avui us demanaré perdó ja que m’agrada escriure tranquil·lament però avui no puc, fan Pretty Woman!!!!
Sí, sí sóc una fanàtica de les pel·lícules dels 80 i dels 90!!!
O sigui que espero que us agradi la recepta d’avui:

Risotto d’ibèrics

Pel brou de pernil:

1 os de pernil
1 osset d’espinada (molt petit)
125 gr de cigrons
3 tomàquets madurs
3 cebes
1 gra d’all
1 quart de gallina
2 escalunyes

Per l’arròs:

Arròs arbori
1 escalunya
bacó
xoriç ibèric (tallat prim a juliana)
llom ibèric (tallat prim a juliana)
un raig de vi negre
una cullerada de mascarpone
formatge parmesà
pebre
Pols de pernil (posar el pernil al forn a 200ºC i deixar cruixent, un cop estigui fet deixar escórrer entre paper de cuina, passar per un molinet o una picadora fins que quedi fi)

(les quantitats van a gust jo vaig haver de fer risotto per 12 persones)

Preparar el brou; posar aigua a bullir, un cop bulli afegir els ingredients i deixar fer. Jo vaig utilitzar una olla a pressió. (no afegir sal per l’ós de pernil)

En una paella sofregir l’escalunya picada ben fina i un cop rossa afegir el bacó passat per la picadora. Afegir l’arròs. Mullar amb el raig de vi i un cop l’alcohol estigui integrat, incorporar cullerada a cullerada el brou.
Quan falti poc per tenir la consistència de risotto desitjada afegir el xoriç, el llom, el parmesà i el mascarpone deixar que tot s’integri.
Rectificar de sal i pebre.
I ja estarà a punt!!

Espero que us agradi.

I ara us deixo que ve el tros més bo de la peli (el de les botigues) a totes les dones crec que ens agradaria anar a comprar de la mateixa manera que la Julia Roberts algun dia, no?? 😀 i de la mà d’en Richard Gere encara més…. 😛

Anuncis

4 thoughts on “Els primers ingredients i les primeres paraules de l’any 2012

  1. Bon dia Conyada com sempre t’has tornat a superar…., però jo ja mé colepsat, el trobo una mica complicat de fer.., el que faig jo de seps el faig amb un pim-pam. però aquest a d’estar brotal de bo amb Ibèrics, a veure si algun dia ens convides a menjar-lo, però aixó de regim no ho es gaire eh…………….. De totes maners un crack catacrack com sempre. I si a veure si algun dia trobem algun galant amb una targete de credit i que ens deixi fer de Pretty Woman…..

Deixa un comentari

