+ Aperitiu

Aquí teniu més aperitius del menú de Sant Esteve.


Galets gegants farcits de peix amb salsa de marisc

Ingredients:

1 L de brou de peix
1 porro
farina
1 cullerada de brandi
2 cullerades de tomàquet concentrat
2 cullerades de mantega
1 cullerada d’oli d’oliva
500 gr de gambes
12-24 galets
300 gr de rap
250 gr de musclos
3 cullerades de salsa de tomàquet
50 ml de nata líquida
sal i pebre

Sofregir el porro en una paella amb una mica d’oli i una cullerada de mantega. Agregar el tomàquet concentrat, el brandi i una cullerada de farina. Salpebrar i deixar coure uns minuts sense deixar de barrejar.
Sofregir les gambes en una altre paella i pelar-les. Agregar els caps de les gambes en el brou de peix. Deixar coure 20 minuts. Després passar el brou per un colador xinés i reservar.
Coure el rap i els musclos al vapor i un cop fets reservar.
Picar molt finament la carn dels musclos, el rap i les gambes i ofegar amb la resta de la mantega. Incorporar la salsa de tomàquet i la nata líquida i deixar espessir a foc suau uns 4 minuts.
Bullir els galets com ens indica el paquet de pasta.
Farcir els galets amb cura sense que es trenquin i banyar amb la crema.
Jo ho vaig servir individual en bols petits d’aperitiu. Vaig posar dos galets en cada bol i després els vaig banyar amb la crema, també els vaig fer un altre cop i els vaig fer com a primer plat, els vaig servir en un plat de sopa amb la crema i els quatre galets al mig.

Espero que us agradi!!


Paté de salmó

Ingredients:

100 gr de salmó fumat
1 terrina de formatge fresc per untar (philadelfia)
2 cullerades de caviar de salmó (opcional)
pebre
1 barra de pa
5 cullerades d’oli

Tallar la barra de pa ben fi. Untar-les amb oli i posar-les al forn 200 ºC fins que estiguin torrades.
Tallar el salmó fumat en trossos mitjans. Introduir el formatge fresc i el pebre i triturar, fins obtenir una crema homogènia.
Posar el paté obtingut en una terrina i distribuir a sobre si es vol el caviar. (jo no el vaig utilitzar)

Les dues receptes les vaig treure de la revista especial cocina de Lecturas.

Deixa un comentari

