Torró de xocolata amb nous de macadàmia

Ja ha arribat el dia!! Quines ganes…
Els blocs xocolata desfeta i els fogons de la bordeta, van crear ja fa un any (moltes felicitats per cert), una iniciativa que a mi m’encanta, és una proposta mensual en la qual elles t’indiquen un aliment o un tipus de menjar. El fet és que el dia 15 tots els blocs que vulguin participar pugen la seva recepta a les seves pàgines corresponents després aquestes noies les ajunten. Crec que és molt divertit i com no, hi participo.

Aquest mes toca Torrons i com l’addicta al dolç que sóc m’hi he posat de cap a la galleda, a més la meva cosina en va fer l’any passat i li van sortir boníssims. O sigui que li he demanat la recepta i l’he fet de la meva manera.
També us he d’explicar que he tingut alguna que d’altra aventura en la preparació del torró i és que jo més xula que un vuit, vaig abocar la mescla dins un motlle rectangular de vidre que tenia per casa, així mateix a “palo seco”, contenta com unes pasqües vaig deixar que es refredés i me’n vaig anar a dormir.
A altes hores mentre estava “entrance” dins al llit ja vaig tenir el pressentiment de què alguna cosa havia fet malament i vaig pensar en com podria desmotllar el torró, però il·lusa de mi vaig pensar que un cop tombaria el motlle el torró sortiria (per obra de màgia). No em va sorprendre quan el dia següent vaig tombar el motlle i el torró no es va n’hi moure. Ja em veieu agafant una font amb aigua bullint i deixar desfer la xocolata del motlle. El final es va desenganxar i vaig aconseguir aquest aspecte rústic. Però bé m’agrada aquest aspecte no sé el fa més casolà, més meu… més de pagès com sóc jo jejejeje
Bé no m’enrotllo més i us deixo la recepta:

Torró de xocolata i nous de macadàmia caramelitzades

Ingredients:

150 g de nous de macadàmia
150 g de sucre
300 g de xocolata de cobertura (jo vaig fer servir la negra, Maragda, de la Granja Armengol)

Preparació:

Posar el sucre en una paella i acostar-la al foc. Quan estigui líquid, tirar-hi les nous de macadàmia i quan torni a estar tot líquid una altre vegada, estendre-ho sobre la plata del forn amb un paper pel forn al damunt. Mirar de que les avellanes no es toquin entre si.

Desfer 100 g de xocolata i cobrir el fons i els costats del motlle forrat amb paper amb una capa fina de xocolata. Es deixa quallar.

Trencar la làmina de nous de macadàmia, de manera que no quedin trossos de sucre caramel·litzat. Treure-les d’una en una amb les mans o amb les tisores, s’ha de mirar de quedin senceres.

Cobrir amb les resta de xocolata (200 g) la qual haurem desfet prèviament. Picar el motlle perquè s’escampi la xocolata.

Deixar que qualli al natural, millor que a la nevera, d’avui per demà.

Les neules estan farcides de mousse de xixona.

Per cert el vull tornar a fer però tinc pensat fer-lo amb xocolata amb llet i pinyons, també m’agradaria fer torró de praliné amb pinyons… ja us passaré la recepta!! Espero que us agradi.
Aaaa i també m’agradaria felicitar el meu germà que avui fa els mateixos anys que jo!!!! un petó Lluís.

Anuncis

9 thoughts on “Torró de xocolata amb nous de macadàmia

  1. Amb el que m’agraden les nous de macadàmia, l’aspecte rústic (jejeje boníssima l’anècdota! :P) i la xocolata, aquest torró és ideal per mi! Té moooooolt bona pinta!
    Per cert, el recull el fa el Xavi (amb qui comparteixo l’autoria del bloc!), que el pobre sempre té una feinada el dia 15! jejejeje
    Moltes gràcies per participar, ens encanta veure cares noves al 15!
    Petonets
    Sandra

  2. Visca els torrons rústics!! A mi també em passen aquestes coese, i en Jordi agafa unes emprenyades… Jo també havia pensat de fer el turró de praliné, de fet era la meva idea inicial, i després amb pinyons. però finalment també he fet un turró rústic, jejeje!

    Petonets i per molts anys!

  3. Bon dia Conyada, que guai aquest torró, jo m’agraderia fer-lo per el dinar de Sant Estev, ja et trucaré perquè mhan quedat alguns dubtes, però a simple vista sembla fàcil………
    Si en tens algun més de fàcil ja m’ho diràs i així el podre fer també.

    Va que ja et queden menys dies per ser un any més gran………

  4. jejeje!! aquestes coses ens han passat a tots!! 🙂
    Sigui com sigui, té una pinta deliciosa i així rústic també queda molt bonic!
    Jo vull el de praliné de pinyons eh!! ha de ser deliciós!

    I…entenc que tens un bessó? Moltes felicitaaaats!!

    • Sí, el de praline és boníssim ja passaré la recepta.
      Amb el meu germà ens portem 11 mesos, del 15 al 19 tenim la mateixa edat, a casa meu volien el nen com fos i no van poder esperar ni un segon!

Deixa un comentari

