Dia de pluja

Què es pot fer en un dia on l’aigua no cessa? Quedar-se a casa… encendre la llar de foc… jugar amb la peque… mirar una pel·lícula… i per suposat cuinar!!
Avui teníem que anar a casa els sogres a dinar i com no podia ser d’una altre manera he aprofitat per provar a fer unes galetes que havia vist en el llibre “365 recetas para pasteles y galletas” de Hannah Miles. Amb una petita modificació i la veritat s’ha de dir que han sortit bones, bé de fet no n’ha quedat cap al plat. O sigui que he pensat que podria ser ben bé la primera recepta del bloc. Aquí teniu…

Galetes de xocolata, cacauets, nous i festucs.

Ingredients per 15 galetes grosses (les meves eren d’una mida mitjana):

125 gr de mantega a temperatura ambient
70 gr de sucre morè
70 gr de sucre
1 ou gran, lleugerament batut
200 gr de farina
1 culleradeta de bicarbonat sòdic
2 cullerades de mantega de cacauet
80 gr de xocolata trossejada
80 gr de xocolata desfeta
50 gr de nous trossejades
10 gr de festucs trossejats

Escalfeu el forn a 190 ºC.
Batre en un bol la mantega, el sucre morè i el sucre blanc amb una batedora elèctrica o amb una cullera de fusta, (jo he utilitzat la thermomix) fins que la barreja quedi cremosa. Agregar l’ou i tornar a batre. Tamisar la farina i el bicarbonat sòdic sobre la barreja i afegir la mantega de cacauet, la xocolata trossejada, les nous i els festucs. Pastar amb les mans fins aconseguir una textura homogènia i bastant enganxosa. Dividir la massa en voles de la mida d’una nou i col·locar-les sobre la placa del forn (sobre una fulla de silpat). Fornejar-les entre 10-12 minuts i deixar refredar-les. Un cop fredes amb l’ajuda d’un biberó decorar les galetes amb xocolata desfeta.

Espero que us agradin.

Bé per acabar m’agradaria donar-vos un regalet, és el primer paràgraf de la novel·la que estic escrivint. Ja em direu que us sembla.

Per fi havia arribat el dia més esperat. L’equip de música de la meva habitació estava encès, sonava Bad Romance de Lady Gaga. Tenia l’armari obert i tota la roba dispersada per sobre el llit. No sabia què posar-me; la samarreta lila escotada estava descosida, els meus pantalons negres preferits no els trobava, la faldilla texana m’estrenyia la cintura…
-Quina merda!-Vaig exclamar en veure que res em quedava bé.

Que passeu una bona setmana!!

Anuncis

One thought on “Dia de pluja

  1. Bona nita cunyada, només dir-te que les galetes estan de muerte, com diuen per aqui a la plana, i espero que algun dia quan tingui temps les pugui fer i deixar provar a les meves amigues, que segurament els hi xiflerant.
    Per tan recomano a tota la gent que s’animi a provar-les de fer perque realment estan bonissimes.

    bona nit i fins aviat

Deixa un comentari

